Uudised

Autismipäev  „Muusika looduses ja värvides“ 21. aprill Kylli


20.aprillil toimus Jaanikese koolis autismipäev. Seekord võtsid teemapäevast osa külalised Tartu Aleksander Puškini Koolist, Valga Põhikoolist ning kõik Jaanikese kooli õpilased.

Lapsed olid jaotatud gruppidesse, iga grupp läbis viis tegevusjaama. Järjekorra andis teada lepatriinu.

  1. Tunnetusrada – rada tuli läbida palja jalu, tunnetades erinevaid materjale (võis muidugi ka vaid käega katsuda) näiteks kopranahka, sammalt, käbisid jms. Tegevusjaamas ootas õpetaja Merike.
  2. Maalime muusikat – elava muusika saatel sai maalida sinisele paberile (nagu dirigent liigutaks oma dirigendikeppi). Vahva oli see, et igale oli oma molbert ehk maalimispukk. Maalimise juhtnööre jagas õpetaja Jüri, klaveril mängis õpetaja Natalja.
  3. Lõhnatuba – tuli ära mõistatada viis erinevat lõhna. Lõhnaspetsialist oli õpetaja Jelena.
  4. Helide kuulamine – erinevate helide kuulamise ja ära arvamise tuba. Oli päris keeruline, sest vikati luiskamise ja niitmise häält pole tänapäeva lapsed ilmselt kuulnudki. Helimaailma haldas huvijuht Külli.
  5. Vabastav tantsimine – oma keha vabastamiseks pingetest ja rõõmutunde suurendamiseks oli lust õpetaja Vadimiga koos tantsida.

Kasutades erinevaid meeli, saime maailmast enda ümber parema pildi.

 

Kui kõigil jaamad läbitud, tehti ühispilt ja saadeti külalised heade sõnadega koduteele.

Kaasalööjad ütlesid:

Sündis ime, igal pool oli hea olla!

Lõdvestusid nii õpilased kui ka õpetajad!

Lapsed tublid, tegid kõike hingega!

Oli vahva päev!

 

20.aprillil toimus Jaanikese koolis autismipäev. Seekord võtsid teemapäevast osa külalised Tartu Aleksander Puškini Koolist, Valga Põhikoolist ning kõik Jaanikese kooli õpilased.

Lapsed olid jaotatud gruppidesse, iga grupp läbis viis tegevusjaama. Järjekorra andis teada lepatriinu.

  1. Tunnetusrada – rada tuli läbida palja jalu, tunnetades erinevaid materjale (võis muidugi ka vaid käega katsuda) näiteks kopranahka, sammalt, käbisid jms. Tegevusjaamas ootas õpetaja Merike.
  2. Maalime muusikat – elava muusika saatel sai maalida sinisele paberile (nagu dirigent liigutaks oma dirigendikeppi). Vahva oli see, et igale oli oma molbert ehk maalimispukk. Maalimise juhtnööre jagas õpetaja Jüri, klaveril mängis õpetaja Natalja.
  3. Lõhnatuba – tuli ära mõistatada viis erinevat lõhna. Lõhnaspetsialist oli õpetaja Jelena.
  4. Helide kuulamine – erinevate helide kuulamise ja ära arvamise tuba. Oli päris keeruline, sest vikati luiskamise ja niitmise häält pole tänapäeva lapsed ilmselt kuulnudki. Helimaailma haldas huvijuht Külli.
  5. Vabastav tantsimine – oma keha vabastamiseks pingetest ja rõõmutunde suurendamiseks oli lust õpetaja Vadimiga koos tantsida.

Kasutades erinevaid meeli, saime maailmast enda ümber parema pildi.

 

Kui kõigil jaamad läbitud, tehti ühispilt ja saadeti külalised heade sõnadega koduteele.

Kaasalööjad ütlesid:

Sündis ime, igal pool oli hea olla!

Lõdvestusid nii õpilased kui ka õpetajad!

Lapsed tublid, tegid kõike hingega!

Oli vahva päev!